Z telewizorem łatwiej się pije
- Szczegóły
- Utworzono: 25 marca 2009
- Redakcja
Oglądanie w telewizji scen przedstawiających picie alkoholu zachęca do nalania sobie czegoś mocniejszego - informuje pismo "Alcohol and Alcoholism".
Zespół naukowców z holenderskiego uniwersytetu Radboud w Nijmegen obserwował zachowanie 80 młodych ludzi (w wieku od 18 do 29 lat) podczas oglądania telewizji. Ochotnicy siedzieli przed telewizorem, mając pod ręką lodówkę z napojami bezalkoholowymi, piwem i winem (wino w małych butelkach).
Jak się okazało, widząc na ekranie reklamy alkoholu czy popijających go ludzi, ochotnicy wypijali dwa razy więcej alkoholu niż ci, którzy oglądali "trzeźwiejsze" programy.
Autorzy badań wzywają do dalszego ograniczenia reklam alkoholu w telewizji. W krajach Unii Europejskiej nie wolno już promować alkoholu wykorzystując wizerunek dzieci lub sugerując, że picie służy zdrowiu, zapewnia sukces społeczny czy seksualny.
Źródło: PAP - Nauka w Polsce