Aktualności
Diabeł tkwi w PMS-ie
- Szczegóły
- Utworzono: 09 grudnia 2013
- Katarzyna Sanna
Na co dzień jestem osobą spokojną - to znaczy brak napadów złego humoru, depresji, rzucania się na lodówkę. Na kilka dni przed okresem po prostu zmieniam się w inną osobę. Jestem kłótliwa, nerwowa i - co chyba najgorsze - ciągle jem. Są może jakieś farmaceutyki, żeby to trochę zmniejszyć, bo sama ze sobą ledwo wytrzymuję, nie mówiąc już o moim otoczeniu?
Monika, 25 lat
Otyłość śmiechu warta
- Szczegóły
- Utworzono: 05 grudnia 2013
- Katarzyna Sanna
Badania nad postawami wobec otyłych ludzi dowodzą, że kluczowym elementem, wpływającym na ocenę tego zagadnienia, są obecna kultura indywidualizmu oraz kultywowania szczupłej sylwetki, a także niska samoocena.
Poczuć zapach choinki, by odejść…
- Szczegóły
- Utworzono: 04 grudnia 2013
- Kamila Pasek
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia wprowadzają ludzi w stan oczekiwania. Pojawiająca się na niebie pierwsza gwiazdka, dla niektórych stanowi sygnał, że można już odejść...
Na pomoc
- Szczegóły
- Utworzono: 04 grudnia 2013
- Milena Drzewiecka
Tajfun, wybuch gazu, powódź - ruszamy na pomoc. Rzadko dosłownie, częściej uczestnicząc w zorganizowanych akcjach. Są jednak ci, co organizują je sami; ci, co wyciągają z wody; co narażają własne życie; co ryzykują bez zastanowienia. Robią to dla innych, a może jednak dla siebie?
Co powie tato?
- Szczegóły
- Utworzono: 03 grudnia 2013
- Katarzyna Sanna
Mimo nowoczesnej technologii w badaniach genetycznych mężczyźni nadal posługują się heurystykami w ocenie prawdopodobieństwa swojego ojcostwa. Chcą wierzyć, że partnerki były wierne, a mały bobas jest podobny do nich jak dwie krople wody. Badania Barbary Dolińskiej dowodzą, że nie tylko na podobieństwie własnym do dziecka ojcowie wysuwają wnioski na temat tego, czy dziecko jest ich czy nie.
Delikatna dama... reklama nieudana
- Szczegóły
- Utworzono: 02 grudnia 2013
- Kamila Pasek
Delikatna, gadatliwa, opiekuńcza, czysta, słaba i zależna... to typowy zestaw cech składający się na stereotyp kobiecości obecny w kulturze, mediach, a także w reklamie. Czy reklama przedstawiająca kobietę w sposób stereotypowy, pozytywnie wpływa na decyzje konsumenckie płci pięknej?
Sukces a kryzys
- Szczegóły
- Utworzono: 27 listopada 2013
- Katarzyna Sanna
Polskie badania nad poczuciem sukcesu donoszą, że nawet w dobie kryzysu możemy, wybierając odpowiednią działalność zawodową, czuć się spełnionym i usatysfakcjonowanym.
Efekt cheerleaderki
- Szczegóły
- Utworzono: 26 listopada 2013
- Katarzyna Maruszewska
Naukowcy z University of California stwierdzili, że ludzie wydają się bardziej atrakcyjni, gdy są postrzegani w grupie, niż gdy są postrzegani jako jednostkowe osoby. Taki sposób postrzegania innych nazywamy efektem cheerleaderki.
Pachnąca atrakcyjność
- Szczegóły
- Utworzono: 25 listopada 2013
- Kamila Pasek
Nie tylko zasobność portfela, umięśniony tors, czerwone usta i kuszące pończochy, a zapach może świadczyć o jakości spotkania i zbliżenia. Na iskrę miłości wpływa bowiem sam Pan Feromon.
Choćby i najtęższa zima - do wiosny się trzyma!
- Szczegóły
- Utworzono: 21 listopada 2013
- Katarzyna Sanna
Rosyjscy synoptycy straszą nas zimą stulecia, amerykańscy odpowiadają natomiast, że zima będzie raczej umiarkowana. Jak pogoda wpływa na nasz nastrój i jaka zima dla jego utrzymania byłaby lepsza?