Szczęśliwy pracownik, to czysty zysk
- Szczegóły
- Utworzono: 09 lutego 2009
- Redakcja
Szczęście nie jest tylko osobistą sprawą pracownika; od tego zależy powodzenie firmy, w której pracuje - twierdzi naukowiec z Kansas.
Thomas Wright, specjalista od zarządzania z Kansas State University wykazał, że pracownicy cieszący się dobrym samopoczuciem i odczuwający satysfakcję z pracy sprawdzają się w niej lepiej i rzadziej opuszczają dni robocze, co zwiększa zyski.
Szczęście to oczywiście bardzo szerokie pojęcie, jednak Wrightowi chodzi o obecność pozytywnych emocji, takich jak radość i zainteresowanie oraz nieobecność negatywnych emocji - w rodzaju smutku i apatii.
Według Wrighta szkodliwe zarówno dla personelu, jak i firmy może być na przykład koncentrowanie się na negatywnych stronach pracownika i ciągła krytyka. Natomiast pozytywne emocje pozwalają pracownikowi odnaleźć znaczenie swojej pracy.
Dobre samopoczucie ułatwia miedzy innymi podejmowanie korzystnych decyzji, współdziałanie z innymi ludźmi - i uzyskiwanie lepszych zarobków. Poza tym osoby które dobrze się czują mają z reguły mniej problemów z sercem.
Źródło: PAP - Nauka w Polsce