Zrobić umiarkowany hałas
- Szczegóły
- Utworzono: 23 maja 2012
- Katarzyna Maruszewska
Według naukowców z British Columbia dobiegający z otoczenia sklepowego hałas korzystnie wpływa na konsumentów, w szczególności na tych, którzy spotykają na swojej drodze nowy, nieznany dotąd produkt. Okazuje się, że umiarkowany poziom hałasu jest ważnym czynnikiem wpływającym na myślenie abstrakcyjne i twórcze poznanie. Nie tylko zwiększa kreatywne metody rozwiązywania problemów, ale także prowadzi do większej otwartości na nowe produkty. Umiarkowany poziom hałasu otoczenia to około 70 decybeli; jest to hałas porównywalny do jazdy samochodem.
Naukowcy zajęli się również hałasem o większej częstotliwości – 85 decybeli; hałas ten porównywalny jest do ruchu pojazdów na głównej drodze. Okazało się, że taki poziom hałasu niekorzystnie wpływa na procesy myślowe, ogranicza przetwarzanie informacji, a tym samym twórcze podejście do eksplorowania półek sklepowych. Zwiększony poziom hałasu sprawia też, że łatwiej się rozpraszamy, jesteśmy roztargnieni i szybciej się męczymy.
Rezultaty badań to ważna informacja dla marketerów i reklamodawców, którzy debiutują na rynku z nowymi produktami. Powinni oni się zastanowić, w jaki sposób zaprojektować otoczenia, aby szum i hałas nie utrudniał poznania nowego wyrobu.
Badacze uważają, że wyniki badań można odnieść również do innych powierzchni, nie tylko sklepowych. Dobry przykład mogą stanowić kawiarnie czy restauracje. Podstawowe pytania, jakie należy sobie zadać, to czy przypadkiem muzyka grająca w tle nie jest za głośna? A może jest tam zbyt cicho?