Menu

Aktualności

Skala sympatii i miłości Zicka Rubina

Miłości poświęconych zostało wiele prac badawczych i teoretycznych. Psycholog społeczny Zick Robin twierdzi, że miłość składa się z trzech następujących komponentów:

  1. Przywiązanie – potrzeba bycia otoczonym troską i przebywania z drugą osobą
  2. Opieka - docenianie wartości i szczęścia drugiej osoby w równym stopniu z naszą własną
  3. Intymność – dzielenie się prywatnymi myślami, uczuciami i pragnieniami z drugą osobą

W weekend ludzie są szczęśliwsi

Niezależnie od wykonywanego zawodu ludzie mają lepszy nastrój, więcej energii i mniej dolegliwości bólowych od piątkowego wieczoru aż do niedzieli popołudniu - wynika z kanadyjsko-amerykańskich badań przeprowadzonych wśród dorosłych pracowników.

Jak tłumaczą autorzy artykułu na łamach pisma "Journal of Social and Clinical Psychology jest to w dużej mierze związane z tym, że weekend umożliwia swobodny wybór zajęcia i spędzenie czasu z bliskimi.

Kobiety kuszące do zdrady surowiej oceniane niż mężczyźni - badania polskich psychologów

"Kłusownik - kobieta" jest w społeczeństwie mniej lubiana niż polujący na partnerkę mężczyzna - stwierdzili naukowcy z Wydziału Zamiejscowego SWPS w Sopocie i Uniwersytetu Gdańskiego, którzy badali zjawisko kłusownictwa seksualnego.

Dziewczynki nie są gorsze z matematyki niż chłopcy

Dziewczynki radzą sobie z matematyką równie dobrze jak chłopcy, choć chłopcy są bardziej pewni swoich umiejętności - wynika z międzynarodowych badań opublikowanych w piśmie "Psychological Bulletin".

Co nas zniechęci, to nas zachęci - psychologia reklamy

Dlaczego twórcy reklam w swoich produkcjach coraz częściej odwołują się do negatywnych emocji i uczuć? Badania naukowców z Katedry Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej wykazały, że reklamy o negatywnym zabarwieniu emocjonalnym są lepiej zapamiętywane przez odbiorców. Pod wpływem negatywnych emocji wyostrzamy czujność i lepiej zapamiętujemy komunikat reklamowy, dlatego mogą być one skutecznym narzędziem manipulacji marketingowej i zwiększać efektywność reklamy.

Transfer i komplementarność sposobem na rozszerzenie marki

Znajomość procesów kategoryzacji - czyli sposobu, w jaki ludzie porządkują wiedzę o świecie za pomocą kategorii - jest konieczna do opracowania skutecznej strategii rozszerzenia marki. Badania nad psychologicznymi aspektami takich zabiegów marketingowych przeprowadzono w Instytucie Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Bodźce podprogowe w reklamie jednak mogą oddziaływać? Nowe dowody na podprogowe torowanie wyboru marki!

W latach 50' ubiegłego stulecia pewien mężczyzna znany jako James Vicary na konferencji prasowej przedstawił wyniki jednego ze swoich eksperymentów, które prowadził w kinach w New Jersey. W trakcie wyświetlania filmów na ekranach pojawiały się napisy „Pij Coca-Colę” i „Jedz popcorn”. Napisy te były eksponowane przez 3 milisekundy i niezauważalne dla ludzkiego oka. Niezauważalne na poziomie świadomym. Vicary twierdził, że efekt tych podprogowych komunikatów był piorunujący. W okolicznych sklepach sprzedaż Coca-Coli miała wzrosnąć niemal o 20% a popcornu o 60%.

Imię – ważny aspekt w trakcie poszukiwania pracy?

Praca z psychologicznego punktu widzenia jest bardzo ważnym elementem składającym się na życie każdego człowieka. Dlatego pogoń za nią, zwłaszcza, gdy stwarza ona perspektywy rozwoju jest całkowicie zrozumiała. Obecnie panuje wręcz kult przygotowywania perfekcyjnego CV, które może zwrócić uwagę przyszłego pracodawcy.

Zakupy pod dyktando ewolucji

Powszechnie wiadomo, że kobiety i mężczyźni inaczej robią zakupy. To nie powinno nas jednak dziwić. Wszystko dlatego, że ewolucja ukształtowała mężczyzn na myśliwych, a kobiety na zbieraczki - przekonuje naukowiec ze Stanów Zjednoczonych na łamach "Journal of Social, Evolutionary & Cultural Psychology".

Każda płeć ma swoje specyficzne strategie i zachowania, które można obserwować podczas zakupów - dowodzi Daniel Kruger z University of Michigan School of Public Health.

Psychologiczne działanie sloganu - badania w SWPS

Czy chętniej kupimy krem, który zapewni nam piękną cerę, czy raczej ten, który pozwoli uniknąć zmarszczek? Taka wiedza przydaje się producentom i twórcom reklam. Uwzględniając bowiem kategorię reklamowanego produktu oraz typ motywacji kupujących, można przewidzieć, jaki rodzaj sloganu będzie najbardziej skuteczny w kampanii reklamowej - wynika z badań prowadzonych w Katedrze Psychologii Marketingu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Kluczową kwestią są zaś motywacje, które towarzyszą konsumentom podczas podejmowania decyzji zakupowych.

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku