Aktualności
Piłka, noga, mózg na ścianie
- Szczegóły
- Utworzono: 12 września 2013
- Joanna Barszczewska
Po raz kolejny żadna z polskich drużyn nie zagra w elitarnej Champions League, choć mogłoby się wydawać, że wygrana była na wyciągnięcie ręki. Ani jedna spośród polskich drużyn nie grała tam od przeszło 16 lat. Kolejny raz „nic się nie stało”. Tylko narodowa skłonność do narzekania jak zwykle ma się dobrze.
Dzieci z szuflady
- Szczegóły
- Utworzono: 12 września 2013
- Joanna Barszczewska
Fot. Marta Król-Zawadzka
Zwykle darzymy nasze hipotezy rodzicielskimi uczuciami, jak pisał Bogdan Wojciszke. Staramy się je chronić za wszelką cenę, aby utwierdzić się w przekonaniu o ich prawdziwości. Hipotezy dotyczące własnych dzieci dopieszczamy szczególnie. Komu służą nasze koncepcje i czy czasem nie wylewamy własnych dzieci z kąpielą?
Pełnosprawne postawy wobec osób niepełnosprawnych?
- Szczegóły
- Utworzono: 11 września 2013
- Katarzyna Sanna
Polskie badania wskazują, że postawy wobec osób niepełnosprawnych są zagadnieniem wieloaspektowym. Postawy te mają aspekt behawioralny oraz poznawczy, a te nie zawsze są ze sobą zgodne.
Wpływ rozplanowania powierzchni sklepowej na zakupy konsumenta
- Szczegóły
- Utworzono: 10 września 2013
- Marta Obojska
Obecnie sprzedawcy mogą pochwalić się dużymi osiągnięciami w zrozumieniu swoich klientów. Dla niektórych produktów i usług popyt nie jest czymś stałym i zależy od różnych marketingowych i psychologicznych zabiegów, które mają skutecznie wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów. Supermarkety zdają się atakować wszystkie twoje zmysły jednocześnie. Odpowiednio skomponowane kolory, dźwięki, zapachy tworzące sprzyjającą atmosferę - zachęcają do spędzenia w sklepie chwili nieco dłuższej, niż zamierzałeś.
Atrakcyjność nie zawsze w cenie
- Szczegóły
- Utworzono: 10 września 2013
- Kamila Pasek
Mężczyźni z reguły preferują kobiety młodsze od siebie, posiadające zgrabną sylwetkę i delikatne rysy twarzy. Badania pokazują jednak, iż atrakcyjne i uwodzicielskie kobiety nie mogą liczyć na zainteresowanie ze strony płci przeciwnej, gdy mężczyzn uprzednio dopadł lęk nie byle jaki, bo lęk przed śmiercią.
Wałęsa - człowiek bufon?
- Szczegóły
- Utworzono: 09 września 2013
- Kamila Pasek
Były Prezydent, tytułowy bohater filmu „Wałęsa. Człowiek z nadziei.”, miał możliwość poznać Lecha Wałęsę, widzianego oczami drugiej osoby, mianowicie reżysera filmu. Zobaczył siebie w postaci obcego człowieka, aktora chcącego jak najlepiej oddać charakter postaci Lidera Solidarności. Prezydentowi nie do końca spodobał się ten obraz, bowiem jego osobiste wyobrażenie na swój temat było nieco inne.
Od równowagi do uwagi
- Szczegóły
- Utworzono: 06 września 2013
- Milena Drzewiecka
Jeśli robisz zakupy on-line, odchyl się kilka razy na fotelu; jeśli przed Tobą duży wydatek, odwiedź sklep w szpilkach - oto wnioski z badań nad relacjami między fizyczną wrażliwością a podejmowaniem decyzji. Brzmi surrealistycznie, ale to nie opis płótna, ale wyniki pracy opublikowanej w szanowanym piśmie marketingowym.
Jaki zawód, taki stres i życiowa satysfakcja
- Szczegóły
- Utworzono: 05 września 2013
- Kamila Pasek
O tym, że wybór ścieżki zawodowej rzutuje na sporą część naszego życia, wiadomo nie od dziś. Tryb pracy nierzadko dopasowany jest do naszych kompetencji, cech osobowości oraz preferencji. Mimo to niekiedy praca przestaje satysfakcjonować, gorzej, jeśli ogólne niezadowolenie przenosi się transferem na inne obszary życia.
Bogaci narcyzi
- Szczegóły
- Utworzono: 04 września 2013
- Marta Obojska
Jednym z podstawowych determinantów narcyzmu jest odczuwany poziom uprzywilejowania, znajdujący swoje odzwierciedlenie w idei, iż narcyzi postrzegają siebie jako osoby, które zasługują na więcej niż pozostali ludzie, czują się ważniejsi. Badania międzykulturowe przyniosły dane, według których ludzie z kultur zachodnich (np. USA), w których panuje kult jednostki, w porównaniu do kolektywistycznych kultur wschodnich (Chiny), przejawiają większe tendencje narcystyczne.
Serce i umysł do zakupów
- Szczegóły
- Utworzono: 03 września 2013
- Katarzyna Sanna
Badania naukowców z Uniwersytetu Floryda dowiodły, że reakcja emocjonalna jest istotnym predyktorem intencji zakupu oraz postawy wobec danego produktu.