Menu

Aktualności

Bez ubrania kobieta jest przedmiotem

Męski mózg reaguje na seksowną kobietę w bikini jak na przedmiot - wynika z badań prof. Susan Friske z Princeton, ogłoszonych w Chicago podczas kongresu American Asociation for the Advancement of Science.

Zespół naukowców z Princeton badał mózgi 21 mężczyzn oglądających zdjęcia skąpo odzianych pań. Okazało się, że włączał się u nich ośrodek, odpowiedzialny także za używanie narzędzi. U niektórych z nich wyłączała się za to cześć mózgu odpowiedzialna za rozumienie intencji innych osób. Inaczej mówiąc traktowali kobiety jak przedmioty seksualne i mało ich obchodziło, co one myślą.

Nie bójmy się gestykulować przy dzieciach

Dzieci, które gestykulują mają większy zasób słownictwa - dowodzą badania, o których informuje pismo "Science".

Grupa psychologów z Uniwersytetu w Chicago ustaliła, że dzieci, których rodzice używają gestów, same zaczynają częściej gestykulować, przez co ich słownictwo wzbogaca się szybciej.

Sąsiedzi nie lubią wielkich rezydencji

Wielkie, luksusowe rezydencje budzą niechęć sąsiadów - informuje serwis "EurekAlert".

Naukowcy z Ohio State University postanowili się przyjrzeć okazałym rezydencjom, których wiele pojawiło się w USA w okresie poprzedzającym obecny kryzys. Jak ustalili, szczególną niechęć sąsiadów wobec rezydencji nazywanych powszechnie "McMansions" budzi ich wielkość (są zwykle ponad dwa razy wyższe niż inne budynki) oraz to, że stylistycznie nie pasują do otoczenia.

Jak konstruować skuteczne komunikaty proekologiczne?

Renee Bator ze State University of New York oraz Robert Cialdini z Arizona State University doradzają w jaki sposób stworzyć solidną kampanię, zmieniającą ludzkie postawy na bardziej proekologiczne. Dwójka amerykańskich psychologów zastanawia się dlaczego autorzy proekologicznych kampanii, za którymi stoją duże pieniądze, pozyskane poprzez rozmaite zbiórki, aukcje i akcje charytatywne, nie stosują się do pryncypiów tworzenia efektywnych kampanii reklamowych, które są dobrze znane w świecie marketingu.

100 groszy cenniejsze niż złotówka?

Wszyscy wiemy, że 1 złoty równa się 100 groszom. Najnowsze badania przeprowadzone przez psychologów z Uniwersytetu Stanowego w Ohio wskazują jednak, że w niektórych sytuacjach ludzie mogą zachowywać się tak, jakby 100 groszy miało w rzeczywiści znacznie większą wartość. Zdaniem naukowców dzieje się tak dlatego, że zwracamy większą uwagę na wielkość eksponowanej liczby niż jej realną wartość ekonomiczną.

Ksenofobia: odczuwana tylko wobec mężczyzn?

Tysiące lat ewolucji wykształciło w nas gotowość do określonego sposobu reagowania na pojawiające się w otoczeniu niebezpieczeństwo. Mimo że prawdopodobnie nie możemy mówić o istnieniu specyficznej fobii przed wężami, która byłaby zaprogramowana w naszym kodzie genetycznym, to jednak bez wątpienia istnieje pewna psychiczna gotowość do odczuwania strachu przed niektórymi obiektami czy sytuacjami pojawiającymi się w naszym otoczeniu. Czy jednak ta pierwotna gotowość poznawcza może wpływać na nasze codzienne relacje z innymi ludźmi?

Czy wydawanie pieniędzy zawsze uszczęśliwia nas w ten sam sposób?

Niektórzy twierdzą, że szczęście można kupić za pieniądze. Inni są zdania, że pieniądze szczęścia nie dają. Nowe badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych pokazują, że w pewnych sytuacjach oba te poglądy są prawdziwe.

Mowa ciała zdradza czy jesteś bogaty

Status społeczno-ekonomiczny można poznać nie tylko po samochodzie, mieszkaniu czy markowych ubraniach. Zdradza go również mowa naszego ciała, np. to, jak bardzo angażujemy się w kontakty z innymi ludźmi - uważają badacze z USA. Artykuł na ten temat zamieszcza pismo "Psychological Science".

Szczęśliwy pracownik, to czysty zysk

Szczęście nie jest tylko osobistą sprawą pracownika; od tego zależy powodzenie firmy, w której pracuje - twierdzi naukowiec z Kansas.

Thomas Wright, specjalista od zarządzania z Kansas State University wykazał, że pracownicy cieszący się dobrym samopoczuciem i odczuwający satysfakcję z pracy sprawdzają się w niej lepiej i rzadziej opuszczają dni robocze, co zwiększa zyski.

Odczuwanie fizycznego ciepła wpływa na percepcję innych osób

Image

Psycholog społeczny Solomon Asch wysnuł przed laty teorię, że jednym z wymiarów oceny innych ludzi jest wymiar „ciepły-zimny”. Jego zdaniem osoba, określana jako „ciepła” to osoba przyjazna, pomocna i godna zaufania, a cały ten wymiar jest ważniejszy i ocena na jego skali zachodzi szybciej niż na skali kompetencji.

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku