Aktualności
Polacy coraz bardziej zadowoleni z siebie
- Szczegóły
- Utworzono: 01 sierpnia 2007
- Redakcja
Aż 76 proc. Polaków deklaruje, że są szczęśliwi. Niewiele ponad 60 proc. twierdzi, że żyje się im dostatnio. A 40 proc. jest zadowolonych z siebie. Nasze samopoczucie wciąż się poprawia - jeszcze pięć lat temu zadowolonych ze swojego życia było tylko 30 proc. Polaków - pisze "Rzeczpospolita".
Impuls Robin Hooda
- Szczegóły
- Utworzono: 27 lipca 2007
- Maciej Chabowski
Bogaci nie wzbogacą się bardziej, przynajmniej nie w grach prowadzonych w laboratorium. Z badań nad zachowaniami ekonomicznymi opublikowanych w kwietniowym wydaniu czasopisma „Nature” wynika, że ludzie wydają swoje pieniądze w taki sposób, aby bogaci tracili, a ubodzy zyskiwali. Co ciekawe, czynią to bez nadziei na osobiste korzyści, działając – jak się wydaje – na rzecz równego podziału dóbr i poczucia gry fair play.
Niebieskie opakowania zwiększają sprzedaż artykułów żywnościowych
- Szczegóły
- Utworzono: 25 lipca 2007
- Maciej Chabowski
Psycholog Angela Wright ogłosiła niedawno wyniki kolejnych badań, z których wynika, że świadomość zdrowotna Europejczyków jest oparta na percepcji kolorów opakowań produktów żywnościowych dostępnych na rynku.
Naśladowanie gestów - kluczem do sukcesu towarzyskiego
- Szczegóły
- Utworzono: 23 lipca 2007
- Redakcja
Patrząc na innego człowieka możemy poznać jego emocje. Wyraz twarzy lub wykonywane gesty pozwalają odczytać informacje o stanie wewnętrznym obserwowanej osoby. Jednym z warunków rozpoznania i określenia cudzego stanu jest wcześniejsze przeżycie takiej samej lub podobnej sytuacji.
Świat wirtualny i kamień filozoficzny
- Szczegóły
- Utworzono: 18 lipca 2007
- Redakcja
Dla wielu ludzi codziennością stało się przebywanie nie tylko w realnej rzeczywistości, lecz również w rzeczywistości wirtualnej. Świat wirtualny może być obszarem realizacji zadań profesjonalnych, rozrywki, komunikowania się i pozyskiwania informacji.
Jakich partnerów wolą "córeczki tatusiów"
- Szczegóły
- Utworzono: 16 czerwca 2007
- Redakcja
Kobiety, które w okresie dzieciństwa łączyły bliskie więzy z ojcem wykazują pociąg do mężczyzn, którzy im go przypominają - wynika z polsko-angielskich badań przeprowadzonych przez naukowców z Uniwersytetu Wrocławskiego, Zakładu Antropologii PAN oraz Uniwersytetu w Durham na grupie 49 Polek. Wyniki badań opublikowało pismo "Evolution and Human Behaviour".
Największy wpływ na wyniki uczniów ma środowisko rodzinne
- Szczegóły
- Utworzono: 14 czerwca 2007
- Redakcja
Środowisko rodzinne odgrywa największą rolę w osiągnięciach szkolnych uczniów; wpływ na nie ma także m.in. poziom ich inteligencji, aspiracje oraz uczestnictwo w zajęciach dodatkowych - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej przez naukowców z uniwersytetów warszawskiego i białostockiego.
Czy interesują nas promocje skierowane do innych odbiorców?
- Szczegóły
- Utworzono: 25 maja 2007
- Maciej Chabowski
Jeden ze słynnych braci Marx, Groucho, stwierdził kiedyś, że nie chciałby dołączyć do klubu, który miałby takiego członka jak on. Jak zachowamy się jednakże, gdy okaże się, iż jesteśmy wyłączeni z danej promocji? Jak to wpłynie na nasze zainteresowanie produktem? Będziemy nim bardziej czy mniej zainteresowani? Odpowiedzi na te pytania starali się ostatnio znaleźć naukowcy z Duke University.
Reklamy jedzenia w telewizji zwiększają apetyt u dzieci z nadwagą
- Szczegóły
- Utworzono: 22 maja 2007
- Maciej Chabowski
Problem nadwagi od dawna niepokoi naukowców z Europy Zachodniej oraz ze Stanów Zjednoczonych. Od jakiegoś czasu zaczyna się on nasilać także w naszym kraju. W przeprowadzonych niedawno badaniach psychologicznych ustalono, że dzieci z nadwagą ciała zwiększają spożycie jedzenia o ponad 100% po tym, jak obejrzą reklamy produktów żywnościowych w telewizji.
Efektywność kampanii marketingowych a normy społeczne
- Szczegóły
- Utworzono: 13 kwietnia 2007
- Maciej Chabowski
Większość z nas chce być normalna. Dlatego, gdy podaje się nam informacje o tym, że w jakiś sposób zbliżamy się do dewiacji czy nienormalności, naturalnym impulsem jest podjęcie starań, aby ponownie znaleźć się położeniu zbliżonym do tego, co uważane jest za typowe i zgodne z oczekiwaniami społecznymi.
Specjaliści od marketingu od dawna wiedzą o istnieniu tego zjawiska i w wielu przygotowywanych przez siebie kampaniach wykorzystują naszą skłonność do odnoszenia się do norm społecznych. Szczególnie powszechne jest to w akcjach skierowanych na dobro publiczne (np. walka z nikotynizmem, alkoholizmem) oraz działaniach o charakterze ekologicznym. Problem z tego rodzaju kampaniami polega jednak na tym, że często nie działają one w oczekiwany sposób, a bywa też, że ich efekty są odwrotne do oczekiwanych. Dlaczego tak się dzieje?