Skuteczna komunikacja w biznesie - Recenzja
- Szczegóły
- Utworzono: 14 sierpnia 2011
- Katarzyna Maruszewska
„Skuteczna komunikacja wymaga znacznie więcej niż zwykłe mówienie czy słuchanie. Komunikacja- to ciężka praca. Czy jesteś nowicjuszem w świecie biznesu, czy też od dawna pniesz się w górę po szczeblach kariery, doskonalenie umiejętności komunikacyjnych pomoże ci w osiągnięciu sukcesu”
Już dawno minęły czasy, kiedy aspekty komunikacji w relacjach biznesowych były pomijane. Dla osiągania zadawalających rezultatów niezbędne jest utrzymywanie wysokich jakości relacji z kierownikami, klientami i współpracownikami. Autor uważa, że w dzisiejszej zmieniającej się rzeczywistości niezwykle ważnymi umiejętnościami są elastyczność i otwartość na nieznane. Udowadnia, że nie istnieje jeden uniwersalny styl komunikacji, każdy ze stylów może okazać się skuteczny tylko w niektórych sytuacjach.
Książka„ Komunikacja w biznesie” to niezwykle bogate i użyteczne źródło wiedzy. Nowe wydanie zostało wzbogacone i poszerzone o szereg praktycznych treści m.in. analiza przypadków czy dylematy etyczne.
Komunikacja przedstawiona jest tu wieloaspektowo, trzy najważniejsze z poruszanych obszarów to: komunikacja interpersonalna, komunikacja organizacyjna oraz wywiady i dyskusje publiczne. Każdy z obszarów uporządkowuje wiedzę z wybranego zakresu. Opisywane umiejętności są analizowane pod względem praktycznym. Dodatkowo każdy rozdział wzbogacony jest ćwiczeniami i technikami, które czytelnik może samodzielnie wykonać. Dla osób, które chcą rozszyfrować swój własny styl komunikacji na końcu książki dołączony jest kwestionariusz (wraz z kluczem), mierzący zachowania komunikacyjne.
Cheryl Hamilton - „Skuteczna komunikacja w biznesie”