Menu

1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera

Dzięki książce „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera” każdy rodzic czy nauczyciel odnajdzie odpowiedzi na pytania i dylematy, które dotyczą wychowania dziecka ze spektrum autyzmu. Autorki książki dzielą się z czytelnikami swoimi pomysłami, oferując przy tym mądre i zdroworozsądkowe porady. Krótkie, jasne i przejrzyste rozdziały, konkretne wskazówki sformułowane w punktach dostarczają solidnych rozwiązań, które można wykorzystać w niezliczonych sytuacjach.

Znajdziemy tu pomysły na rozwijanie umiejętności społecznych oraz komunikacji, organizowanie sytuacji dnia codziennego, a także sposoby na zmniejszenie lęku separacyjnego. Autorki poruszają w książce tematy emocji, umiejętności dzielenia się, kontrolowania złości, nauki zadawania pytań i komentowania. Kolejne rozdziały dotyczą integracji sensorycznej – tutaj znajdziemy szereg ćwiczeń i pomysłów na zabawy sensoryczne oraz wyjaśnienie, dlaczego są tak ważne dla rozwoju. Autorki dzielą się również pomysłami na twórcze myślenie podczas pracy z dzieckiem. Idąc za słowami Temple Grandin, już same sposoby na radzenie sobie ze strasznymi wizytami u lekarza i dentysty są warte ceny tej książki!

Gdyby każda szkoła i każda rodzina wykorzystała chociaż niektóre pomysły zamieszczone w tej książce, możliwości poprawy życia dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera byłyby nieograniczone. Według mnie to właśnie oznacza, że pomysły są dobre.

Książka „1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera” zyskała dużą popularność w USA i doczekała się już drugiego wydania. W tym roku książka wydana została w języku polskim przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dostępna już w sprzedaży. Gorąco polecam!

Więcej: Notbohm E., Zysk V. (2016). 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Kraków: PWN

Aleksandra Dymanus - Gaudyn
Autor: Aleksandra Dymanus - Gaudyn
Redaktor
Dyplomowany socjolog, absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie. Specjalność psychosocjologii, oraz 5-letnie doświadczenie pracy z dziećmi/rodzinami pozwoliło poszerzyć jej zainteresowania, w kierunku psychologii dziecięcej. Interesuje się zagadnieniami związanymi z psychoterapią, psychoanalizą oraz psychologią postaci.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku