Menu

10 sposobów na zołzę w pracy - recenzja

Czy koleżanka z pracy zepsuła Ci dziś humor? Zmierzyła Cię krytycznym lub pogardliwym wzrokiem, rozpuściła kilka plotek na Twój temat, publicznie negatywnie skomentowała Twój pomysł czy w sposób wyniosły przeszła obok Ciebie bez słowa… ? Zapewne złość w Tobie kipi. Nie przejmuj się, nie Ty pierwsza i nie ostatnia, uniwersalność i powszechność zołzowatych kobiet w miejscu pracy jest zatrważająca! Jest jednak na nie kilka sposobów…

Kobiety prężnie i z wielką siłą wtargnęły na rynek pracy, z sukcesem zajmując wysoce specjalistyczne czy managerskie stanowiska. Swoją pozycję niewątpliwie zawdzięczają walce o równouprawnienie, sile, konsekwencji i umiejętnościom, jakie posiadają. Nie wiedzieć jednak czemu, kobieca solidarność, tak mocno prezentowana na gruncie osobistym, nie znalazła odzwierciedlenia w biznesie. Coraz częściej różne korporacje proszą o wsparcie w zakresie rozwiązywania konfliktów pomiędzy przedstawicielkami płci pięknej. Jak się okazuje, kobiety częściej niż mężczyźni stosują wobec siebie niejawną agresję, która zakłóca naturalny proces komunikacji i znacznie utrudnia współpracę.

Powyższe obserwacje, a także potrzeba kobiecego rozwoju w świecie biznesu skłoniła Katherine Crowley oraz Kathi Elster do uporządkowania wiedzy w tym zakresie, czego owocem stał się poradnik wydany między innymi nakładem Gdańskiego Wydawnictwa Naukowego: „10 sposobów na zołzę w pracy”.

Ta niewielka książeczka stanowi cenne źródło uwag i porad, wspierających proces komunikacji i damskiej współpracy. Autorki zapoznają Czytelnika z kilkoma grupami zołz, ich zakresem działania oraz arsenałem broni, z jakiej korzystają. Dla każdej z grup przedstawiona zostaje inna strategia zaradcza, która po pierwsze pozwala na zachowanie emocjonalnego spokoju, po drugie zapewnia dbałość o własne potrzeby, a co najważniejsze dzięki strategii „nie wchodź w to” skutecznie zapobiega zbędnej eskalacji konfliktu, tym samym poprawiając jakość współpracy.

Dzięki książce Czytelnik pozna dobre narzędzia rozwiązywania konfliktów, nauczy się skutecznej komunikacji oraz asertywności, dowie się, jak zarządzać relacjami w pracy, także tymi trudnymi, z zołzowatymi przedstawicielkami płci pięknej.

„10 sposobów na zołzę w pracy” to poradnik dedykowany kobietom, które chcą się dowiedzieć, jak poprawić swoje relacje zawodowe z innymi kobietami. Moim skromnym zdaniem sięgnąć po niego powinna jednak każda kobieta; pewna doza zołzowatości tkwi bowiem w każdej z nas, co stanowić może źródło nieporozumień nie tylko na obszarze zawodowym, ale i prywatnym.

Warto zatem nabrać dystansu, wziąć głęboki oddech i dokonać autorefleksji, skutecznie przeganiając zołzę… jest w końcu na to kilka sposobów.

Kamila Pasek
Autor: Kamila Pasek
Redaktor informacyjna
Psycholog społeczny, absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, bloger. W kręgu jej zainteresowań naukowych związanych z psychologią znajduje się seksualność człowieka, psychologia społeczna, psychologia pracy oraz psychologia motywacji, zaś swoimi zainteresowaniami pozanaukowymi dzieli się na blogu: http://spryciara.crazylife.pl

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Tagi


Powered by Easytagcloud v2.1

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Znajdź nas na Facebooku